Literatura piękna

Widzieć/wiedzieć red. Przemek Dębowski Jacek Mrowczyk

Moholy-Nagy: Typografia jest narzędziem komunikowania, Tschichold: Jedynym celem projektowania jest harmonijne uporząkowanie potrzeb funkcjonalnych, Warde: Dużo łatwiej przychodzi wulgarna ostentacja niż dyscyplina, Bill: Niewiele jest profesji równie co zawód typografa podatnych na schemtyczne zasady, Ruder: Typografia jest odbiciem naszej epoki technicznego ładu, Muller-Brockmann: Praca projektanta powinna się opierać na myśleniu matematycznym, Lupton&Miller: Dekonstrukcja to metoda prowadzenia dociekań, Kinross: Absolutny relatywizm prowadzi do absolutnego cynizmu, McCoy: Jedynie poprzez zmianę możemy rozwijać swoją wiedzę, Stiff: Kiedyś projektantom wystarczało, że ich projekty dobrze wyglądały, a dziś chcą, aby to teoretycy usprawiedliwiali ich wygląd, Keedy: Styl z gatunku "to mi się podoba" znaczy "jestem idiotą", Lupton: Biała przestrzeń nie zawsze daje nam wytchnienie, Bierkowski: Funkcjonalność to głównie idea w projektowaniu typograficznym, Poynor: Nie ma sensu dyskutować o projektowaniu, nie mówiąc o pięknie, Frascara: Jakość estetyczna projektu nie określa jego ogólnej jakości, Rock: Autor równa się autorytet, Rand: Piękny przedmiot, który nie spełnia swojej funkcji, jest rysą na uczciwości producenta, Garland: Mamy nadzieję, że popyt na nasze umiejętności będzie przede wszystkim dotyczył spraw wartych zachodu, Barringer: Czysty krój literniczy, kojące barwy. Jako ideał czcimy to, czym sami nie jesteśmy, Poynor: Projektanci od zawsze cierpią na kompleks niższości w stosunku do artystów, Giżycki: Polski plakat: to piękne, ale zarazem jakieś kuriozalne, Szydłowska: Dlaczego nie było wielkich dizajnerek?, Winkler: Jaka jest moralność dizajnu? Keedy: Ludzie stają się dobrzy w danej dziedzinie dzięki pracy. Dyskusje, studia i pisanie tekstów są jej częścią, konieczną do zrozumienia, co składa się na podstawowe wartości danej dyscypliny.

 

Bracka 14,
31-005 Kraków
Tel.: +48 530 769 530

pn-pt 08:30 - 21:00
sb-nd 10:00 - 19:00